مهم‌ترین واژگان و اصطلاحات توییتری، چگونه تعریف می‌شوند؟
به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، شما درباره اصطلاحات توییتر چقدر اطلاعات دارید؟
شاید نخستین سؤال این باشد که به طور کلی “توییتر” به چه معناست؟ این کلمه به معنای چهچه، قار قار، جیک جیک کردن و امثال این کلمات و صداهاست! بنابر این، به طور طبیعی از یک جیک جیک ساده، نباید انتظار یک متن ۱۰۰۰ کاراکتری داشته باشید!
مهم‌ترین واژگان توییتری را بدانید
آشنایی با مهم‌ترین واژگان و اصطلاحات توییتر
توییت کردن (Tweet)
همان چیزی است که شما جهت نوشتن آن وارد شبکه اجتماعی توییتر می‌شوید. متنی که قبلا شامل ۱۴۰ کاراکتر بود و حالا به ۲۸۰ کاراکتر رسیده است و می‌توانید تصاویر خود همراه با متون و هشتگ‌های مختلف را منتشر کنید.
ریتوییت (Retweet)
شاید در شوخی‌های کاربران فارسی، بسیار این واژه را شنیده باشید که به معنای بازنشر یک توییت در صفحه شخصی خودتان است! همان کپی کردن خودمان یا فوروارد کردن پیام که تنها در صفحه شخصی خودتان قابل انجام است.
توییت‌آپ (TweetUps)
این واژه خیلی پرمصرف نیست اما به معنای دیدار و ملاقات با دیگر اعضای توییتر است.
موضوعات داغ (Trending Topics)
این واژه که به صورت خلاصه با کلمه ترند شناخته می‌شود، مورد توجه کاربران است. هنگامی که یک هشتگ بیش از دیگر پیام‌ها و با حجم بالایی در توییت کاربران استفاده می‌شود، وارد بخش ترند توییتر شده است تا دیگر کاربران از دغدغه عمومی مردم مطلع شوند. مثلا مسابقه فوتبال ال کلاسیکوی اسپانیا (بارسلونا ـ رئال مادرید) یک ترند است. ترند در دو دسته جهانی و کشوری وجود دارد.
توییت‌های تجاری (Promoted Tweets)
این بخش همان تبلیغاتی است که در بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید و با پرداخت هزینه از سوی یک شرکت به شما نمایش داده می‌شود.
مهم‌ترین واژگان توییتری را بدانید
رشتو (رشته توییت): از جمله ویژگی‌های جدید توییتر است و به کاربر امکان می‌دهد تا توییت‌هایی با موضوع مشابه و به صورت سلسله‌وار داشته باشد. این‌گونه توییت‌ها به کاربر امکان می‌دهند که پیرامون یک موضوع و به صورت پیوسته صحبت کند و مخاطبان نیز بدون به هم ریختگی معمول در توییت‌های جداگانه، این رشتو‌ها را بخوانند.
اصطلاح توییتر ـ فالوور: همان‌هایی هستند که به عشق شما توییت‌هایتان را دنبال می‌کنند!
فالوئینگ (Following)
همان‌هایی هستند که شما به عشق توییت‌هایشان دنبالشان می‌کنید!
دی‌اکتیو (Deactivate)
هنگامی که اکانت توییتری خود را غیر فعال کنید، اصطلاحا دی‌اکتیو کرده‌اید.
تایم‌لاین (Timeline)
صفحه اول توییتر که بعد از لاگین کردن مشاهده می‌کنید، به تایم‌لاین مشهور است. توییت‌های دیگر افراد را در این بخش مشاهده می‌کنید. چیزی شبیه به اینستاگرام شما که آخرین پست هر فرد، نمایش داده می‌شود.
مهم‌ترین واژگان توییتری را بدانید
توییتِ پین (Pin Tweet)
توییتی که در صفحه اول خود، پین می‌کنید تا برای مخاطبان شما به نمایش گذاشته شود.
فِیواستار (Favstar)
قبلا به لایک کردن، فِیو کردن می‌گفتند! فِیو نیز مخفف فِیووریت بود که حالا لایک جای آن را گرفته است اما اگر یک توییت بیش از ۱۰۰۰ لایک بگیرد، به قول معروف فِیواستار می‌شود! به طور کلی، اگر به جای کلمه لایک از فِیو استفاده کنید، نشان‌ دهنده “این‌کاره بودن شما” است!
دایرکت (Direct) یا دی ام (DM)
قابلیت ارسال پیام خصوصی مستقیم به یک کاربر است، بدون آن که دیگر افراد بتوانند آن را ببینند.
طوفان توییتری: همه آن‌چیزی که درباره ترند شدن یک موضوع گفتیم، نیازمند یک طوفان توییتری است تا کاربران هم عقیده، جهت ایجاد یک ترند آماده شوند.
مِنشن (Mention)
در صورتی که نام کاربری فردی در توییت شما باشد، این فرد را مِنشن کرده‌اید. کاربران از سوی بخش نوتیفیکیشن از مِنشن‌ها آگاه می‌شوند. مِنشن‌ها از سوی همه‌ افراد قابل دیدن هستند.
روال کلی استفاده از توییتر به این ترتیب است که پس از عضویت، افرادی را دنبال و اقدام به ارسال توییت می‌کنید. کاربران دیگر با توجه به محتوای توییت‌های شما و در صورت علاقه‌مندی به آن‌ها ممکن است تصمیم به دنبال‌کردن شما بگیرند. تمرکز شما در توییتر باید بر روی افزایش تعداد فالوئر‌ها باشد تا مخاطبان مناسبی برای توییت‌های ارسالی خود داشته باشید.